Tytuł oryginalny
Vue interieure de l'Eglise Royale de St. Louis a Versailles.
Adnotacje
A Paris chés Mondhare rue St. Jacques a l'Hotel de Saumur et a St. Jacques.
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją Louis-Joseph Mondhare w Paryżu circa 1770, reprezentujące Widok Katedra Wersalska (Francja).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Raport o stanie
Brunatne plamy na marginesach
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Wiejski kościół w Wersalu przed wybudowaniem zamku był poświęcony św. Julienowi de Brioude. Kościół został rozebrany w 1681 r. W 1684 r. Ludwik XIV położył pierwszy kamień nowego budynku: parafii Notre-Dame, która nadała nazwę dzielnicy. Mieszkańcy starego Wersalu i sąsiednich ulic nie mieli już miejsca kultu. Notre-Dame była daleko, a dostęp do niej trudny, ponieważ trzeba było przejść przez miejsce broni, aby się tam dostać. Już w 1725 r. W pobliżu łaty warzywnej króla wybudowano tymczasową kaplicę o długości około trzydziestu metrów, otoczoną cmentarzem.
To był tylko oddział parafii Notre-Dame. Mieszkańcy musieli zadowolić się tą kaplicą przez kilka lat.
Około 1740 r. Postanowiono zbudować prawdziwy kościół. Ludwik XV wyznaczył w maju 1742 r. Jacquesa Hardouina-Mansarta de Sagonne, wnuka architekta Ludwika XIV, ku wielkiemu niezadowoleniu Ange-Jacquesa Gabriela, oficjalnego architekta króla, który miał nadzieję otrzymać zamówienie.
Fundamenty były rozpoczął się w czerwcu 1742 r. Pierwszy kamień został uroczyście położony przez arcybiskupa Paryża w dniu 12 czerwca 1743 r. Sam Ludwik XV umieścił w zagłębieniu wykopanym w tym celu złoty medal i cztery srebrne medale, następnie przystąpił do pieczętowania kamienia węgielnego.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 254 lat temu (circa 1770 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique Vue interieure de l'Eglise Royale de St. Louis a Versailles. z 1770 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1770).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.