Tytuł oryginalny
21e. Vue d' Optique nouvelle représentant l'extérieur de la Chapelle du Chateau de Versailles, du côté de la Cour
Opis
Grafika z XVIII wieku Guckkastenbild. Oryginalny miedzioryt na papier żeberkowy ręcznie kolorowany akwarelą. Pod redakcją w Paryżu circa 1780, reprezentujące Widok Kaplica Pałacu Wersal (Francja).
W XVIII wieku kilka renomowanych zakładów w Paryżu, Londynie (Anglia), Augsburgu (Niemcy) i Bassano (Włochy) specjalizowało się w tworzeniu takich widoków optycznych. Można je oglądać samodzielnie lub przez zograscope, drewnianą stopę zwieńczoną soczewką, która powiększa obraz i uwypukla efekt perspektywy. Można je również umieścić w puszkach optycznych, a następnie obserwator zajrzy do wnętrza puszki przez soczewkę. To rozproszenie zostało bardzo docenione w XVIII wieku w salonach burżuazji i szlachty, podobnie jak na wsi, dzięki domokrążcom.
Ryciny te są obecnie wystawiane w muzeach na całym świecie i niezwykle cenione przez kolekcjonerów i dekoratorów za ich historyczne zainteresowanie i wysoką wartość dekoracyjną.
Muzea & Archiwa
La Bibliothèque nationale de France ma kopię tego vue d'optique w swoich zbiorach. Aby uzyskać więcej informacji : 21e. vue d' optique nouvelle représentant l'extérieur de la chapelle du chateau de versailles, du côté de la cour
Raport o stanie
Ten akwaforta spisuje w te kategoriach :
Ostateczne położenie kaplicy znaleziono w 1687 r. Plan budynku był długi, z początkowo prostokątnym prześcieradłem. Kaplica miała dwa poziomy; na pierwszym piętrze trybuna zarezerwowana dla króla, zwrócona w stronę ołtarza, graniczyła z całym naczyniem. Kaplicę poprzedziły dwa nałożone przedsionki, które dawały dostęp do skrzydła północnego. Kaplica została po raz pierwszy zaprojektowana tak, aby nie przekraczała wysokości dachów reszty pałacu. Ale do stycznia 1689 r. Budynek był znacznie wyższy.
Budowa kaplicy została przerwana na dziesięć lat z powodu wysiłku finansowego wymaganego przez wojnę Ligii Augsburgskiej. Wrócił w czasie, gdy Hardouin-Mansart przystąpił do nadinspektora budynków.
Obejmując funkcje nadinspektora własnych budynków po śmierci Hardouina-Mansarta w maju 1708 r., Ludwik XIV, wspomagany przez Roberta de Cotte, przeprowadził: za dwa lata miejsce architektoniczne kaplicy, a także główna część pomalowanego i rzeźbionego wystroju i mebli.
La Galerie Napoléon oferuje ten akwaforta wydrukowany 244 lat temu (circa 1780 roku).
Jak wszystkie antyki z naszego katalogu, ten vue d'optique 21e. Vue d' Optique nouvelle représentant l'extérieur de la Chapelle du Chateau de Versailles, du côté de la Cour z 1780 roku dostarczany jest na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu z certyfikat autentyczność gwarantując nazwy wykonawców (rysownik, rytownik, wydawca), technica druku używana (Akwaforta) i data (1780).
Aby zapewnić doskonałą ochronę w czasie, ten akwaforta jest dostarczany, gotowy do oprawienia w ramę, oprawiona w passepartout muzealna jakość (bezkwasowy, neutral pH) na spód naturalny kolor karton drewna (bezkwasowy, neutral pH), w luksusowym portfolio.
W szczytowym okresie mody na Vues d'optique, w latach 1750–1790, cztery europejskie miasta specjalizowały się w ich wydaniu: Paryż (Francja), Londyn (Anglia), Augsburg (Niemcy) i Bassano (Włochy).
Vues d'optique są cenione w bardzo różnych kręgach społecznych: przyjemny wypoczynek w arystokratycznych salonach, widoki podziwiane są w pięknych bogato zdobionych skrzynkach optycznych, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Program został przekształcony w prawdziwy eksperyment naukowy. Ale widok optyczny zabawiał także ludzi, którym spieszyło się, gdy handlarz ustawił swoje pudło na rynku i zaczął opowiadać o niezwykłych wydarzeniach, które miały miejsce w mniej lub bardziej odległym i niedostępnym kraju.
Istnieją trzy kategorie tworzenia Vues d'optique.
Z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz katalog antyki ponad 40.000 stare grafiki, rysunki i dokumenty historyczne datowane od XIV do XIX wieku, Galerie Napoléon, antyk galeria w Paryżu, znajduje się światowym punktem odniesienia w dziedzinie starodrukach i starożytnych grafiki.
Oprócz tysięcy fanów rycin we Francji i na świecie, la Galerie Napoléon ma zaszczyt liczyć wśród swoich klientów : archiwa narodowe, muzea, zabytki a także prestiżowe pracownie projektantów wnętrz. Wszystko przyciąga nadzwyczajnym bogactwie jej katalogu, jak również jakość i szybkość obsługi.
To pozwala nam zagwarantować każdemu klientowi autentyczność prac nasz katalog i wysyłki zamówień w ciągu 24 godzin.
Dostosuj bezpłatnie kolor bezkwasowe passepartout muzealna jakość z palety 23 kolorów.
Ta opcja będzie oferowana bezpłatnie w koszyku.
Zamówienia są wysyłane na całym świecie w ciągu 24 godzin w bezpiecznym opakowaniu.
Koszty wysyłki są bezpłatne dla zamówieniu powyżej 50EUR Aby Francji, 70EUR dla Unii Europejskiej i 90EUR dla reszty świata.
Dla zamówień poniżej tych kwot, koszty wysyłki są 8EUR dla Francji, 12EUR dla Unii Europejskiej i 17EUR dla reszty świata.